Діюче законодавство України робить великий акцент на тому, щоб мінімізувати корупційну складову у всіх сферах, пов’язаних з фінансовими операціями. Один з тих напрямків, де раніше спостерігався найбільший рівень корупції – це проведення державних закупівель. Саме закупівля продукції державними організаціями проводилась без чіткого контролю, що давало можливість неправомірного використання бюджетних коштів.

В 2015-му році ситуація кардинально змінилася і рішучим етапом став запуск системи ПроЗорро, що запустив великі зміни в сфері закупівель. З цього моменту державні організації були зобов’язані проводити подібні процедури виключно через систему ПроЗорро.

На сьогодні, державні закупівлі в ПроЗорро мають два основних напрямки роботи:

  • Замовник отримує можливість самостійно обирати той формат співробітництва, що є для нього більш вигідним. Більш того, це дозволяє отримувати послуги високої якості за досить невеликою ціною. Окрім цього, формат закупівель дає змогу запрошувати до співробітництва велику кількість учасників, які можуть подавати свої заявки на участь, пропонуючи свої умови для виконання поставленого завдання;
  • Сам формат є досить серйозним фактором протидії корупціонерам, що є досить активними, коли мова заходить про використання державних коштів. Основний фактор, що допомагає цього досягти – це публічність процедури і можливість отримати доступ до результатів торгів будь-якому користувачеві, який в цьому зацікавлений.

Варто нагадати, що ПроЗорро – це лише центральна база даних і не дивлячись на весь свій вплив, ви не зможете взяти участь в торгах саме на цьому сайті.

Вам потрібно буде перейти до переліку акредитованих майданчиків на сайті і обрати з цього списку один або ж декілька зручних сервісів. Як приклад можна привести сайт української енергетичної біржі, яким ви можете скористатися, якщо перейдете за посиланням https://www.ueex.com.ua/exchange-quotations/natural-gas.

Доступні електронні майданчики – це ті ресурси, де публікуються всі оголошення про проведення торгів. Тобто, спочатку вони потраплять саме до бази ПроЗорро і вже після цього публікуються на всіх акредитованих майданчиках, до яких може отримати доступ будь-хто.

Головна вимога для участі в торгах, що проходять на електронних майданчиках – це відповідність всім вимогам та критеріям, які вказуються в самому оголошенні. 

Варто нагадати, що державні організації зобов’язані проводити всі державні закупівлі, орієнтуючись на річний план закупок. Це одна з вимог, що є справді важливою та якій потрібно приділяти серйозну увагу.

Що стосується переваг використання системи ПроЗорро для замовників, то вони проявляються в таких моментах, як:

  • Можливість ознайомлення з пропозиціями від великої кількості постачальників. Це означає, що із всіх отриманих заявок можна легко обрати найбільш економічно вигідну пропозицію;
  • Прозорість – сам формат гарантує, що процедура буде проходити в публічному форматі і вся інформація про результати стає відомою вже після закінчення торгів;
  • Оптимізація витрат – це особливо актуально для бюджетних організацій, що завжди зацікавлені в економії коштів.

Якщо ж говорити про переваги для постачальників, то вони проявляються в наступних моментах, це:

  • Широкий ринок збуту продукції;
  • Можливість отримання додаткових доходів за рахунок великої кількості замовників;
  • Зручна система моніторингу та аналізу оголошень;
  • Широкий список інструментів, які є досить зручними та ефективними для реалізації продукції або ж послуг.

Це лише декілька основних моментів, які можна справді віднести до числа переваг використання системи ПроЗорро. Насправді ж, таких моментів значно більше, з чим може окремо ознайомитись будь-хто.

Для чого потрібен звіт про виконання договору в ПроЗорро

Як вже згадувалось раніше, ПроЗорро – це центральна база даних, в якій зберігається вся інформація про електронні торги, аукціони, тендери, результати й так далі.

Один з основних документів, що завантажується до системи після закінчення процедури – це звіт про виконання умов договору. Це документ, що підтверджує факт підписання угоди і виконання зобов’язань зі сторони замовника та постачальника.

Наявність цього звіту говорить про те, що сторони задоволені співпрацею та не мають ніяких претензій та питань до іншої сторони договору.

Що стосується змісту самого звіту, то в ньому вказується інформація про сам лот, про умови договору, час виконання всіх умов та фінансові нюанси. Схожа ситуація зі звітом про укладання договору, але даний документ не є фінальною точкою при проведенні тендерних закупівель, тому що після підписання цієї угоди сторони ще ведуть співпрацю, направлену на виконання всіх своїх зобов’язань.